luni, 11 aprilie 2016

EDITO: O echipă, un orășel italian, Liga Campionilor și cei 311 de români

Pomi Casalmaggiore a cucerit Liga Campionilor la feminin. Nimic deosebit, veți spune, însă această formație fondată în 2008 a cucerit trofeul la prima ei participare în competiție. 

Iarăși pare ceva firesc, mai ales la noi, în România, țara în care toată lumea le știe pe toate, unde toți se pricep la orice. Doar că această localitate italiană are 15.407 locuitori. Altfel spus, populația ei încape pe Stadionul Dinamo și mai rămân și locuri libere prin tribune. Dacă i-am muta pe Arena Națională, la un meci de fotbal, am spune că meciul n-a trezit niciun interes de e atât de puțină lume. Or, după cum se vede, în această micuță localitate italiană, Casalmaggiore, în loc ca oamenii să tragă mâța de coadă. așa cum se obișnuiește la noi, să stea prin birt așa cum (re)vedem în serialul ”Las Fierbinți”, ei bine, acolo și-au făcut echipă de volei. Și în opt ani ea a devenit campioana Europei.

E adevărat că nici în Casalmaggiore nu e o sală prea mare... Așa că meciurile de acasă și le joacă la Cremona, în Palasport Mario Radi. O sală de 3.500 de locuri. Să nu vă închipuiți că la Cremona trăiesc două milioane de locuitori precum în București, o capitală europeană care nu are încă o sală modernă. Nu. În Cremona sunt 71.500 de suflete. Adică n-ar încăpea toți locuitorii ei pe Arena Națională, ci pe Arena Națională + Stadionul Dinamo.

Nu mai adaug nimic altceva. Nu vreau să mă și să vă enervez mai tare. De fapt, mesajul nu vă este adresat vouă, ci guvernanților noștri. Altfel spus am scris doar ca să mă aflu în treabă... N-aveam ce face și mi-am spus ”Hai, scrie și tu ceva! Nu mai tăia frunze la câini”.

PS - Uitam un amănunt interesant. Din cei 15.407 de locuitori din Casalmaggiore 311 sunt de origine română. Adică 2,06% din populația orașului. Așadar, cum facem noi de obicei, am putea spune că triumful echipei de volei Pomi este, în proporție de 2,06%, și unul românesc... Ce păcat, însă, că nu reușim pe aici, pe la noi, decât arareori, să facem precum ei, cei din Vest. Și astfel raportul să se inverseze. Adică succesul să fie unul în proporție de 90% românesc. 

Niciun comentariu:

FRUMOASA FRANCESCA PICCININI

LIGA CAMPIONILOR LA VOLEI LA TV (on line)